Osoby publicznie rozpoznawalne, to nie tylko ludzie kultury, sportu, polityki, ale również modele i modelki, uczestnicy rozmaitych „reality show” i wszyscy ci, którzy jakoś zaistnieli w telewizji lub Internecie. Określani są słowem o niezbyt pozytywnym wydźwięku, a mianowicie „celebryci”. Pokazywane na plakatach reklamowych wizerunki znanych postaci, sugerują ,że są to przedstawiciele piękna ponadczasowego i absolutnego. Osiągnięcie takiej doskonałości nastąpiło oczywiście wskutek stosowania reklamowanych w ten sposób kosmetyków lub suplementów diety, które pomagają zniwelować wszelkie niedoskonałości figury i cery, figury, działają odmładzająco albo wręcz likwidują problem starzenia. Fotografia cyfrowa stanowi idealne medium do kreowania takich wizerunków. Wykonane aparatem cyfrowym zdjęcie można wszak później poddać daleko idącej obróbce, polegającej nie tylko na wykadrowaniu i przycięciu. Wprowadzane w pierwotnym obrazie zmiany zacierają granice między prawdą a fałszem. Możliwości programów obróbki fotografii cyfrowej od razu zwróciły uwagę świata reklamy i propagandy , co widać również w kampaniach wyborczych. Wielkie billboardy zachęcają do głosowania na tego, a nie innego, kandydata, a on sam, jeśli wierzyć plakatom, wyjątkowo pięknieje na czas przedwyborczy, czasami (w sposób niezamierzony) karykaturalnie i śmiesznie.