Reklama jest współcześnie nieodłącznym elementem, towarzyszącym na każdym kroku. Jest wykonywana i kojarzona głównie z formą bardzo krótkich kręconych filmów, puszczanych w przerwach między puszczanymi serialami, czy też właśnie filmami. Głównymi wytycznymi przy ich tworzeniu jest to, by były krótkie, zwięzłe i na temat. I raczej proste do zapamiętania. Tak, by móc zapamiętać reklamowany produkt, wydarzenie, czy też miejsce. Do celów reklamowych jest także szeroko używana fotografia. Przedstawia tylko jeden wybrany obraz, powinna być w związku z tym bogata treściowo, tak by przedstawiała to, co powinna zareklamować. Czyli być zwięzła i na temat. A przede wszystkim przykuwać wzrok każdego. W tym celu nie używa się w ogóle długich napisów, tylko układa sie krótkie hasła reklamowe, które właśnie w taki krótki sposób przekazują całą potrzebną treść. Fotografia reklamowa powinna przykuwać wzrok. Elementami, które mają tu duże znaczenie, jest przede wszystkim kolorystyka, cała intensywność występujących kolorów, układ postaci i obiektów znajdujących się na reklamie, jak i rodzaj, a również rodzaj czcionki, jaką zostaną wykonane. Tak, by były czytelne, zaś tym samym nie za długie do czytania, a przekazywało hasłowo maksimum treści. Taka reklama powinna być widoczna i przyciągać wzrok, tak, by została zapamiętana.