Na co dzień otacza nas natłok różnorodnych, niekiedy przytłaczających, niezwykle kolorowych bilbordów, gazet wypełnionych reklamami, które zwracają na siebie uwagę przez urozmaicające je fotografie. Piękne modelki zachęcają nas do wypróbowania nowego szamponu lub farmy do włosów, przystojni mężczyźni puszczają do nas oko, zachęcając do założenia korzystnej lokaty w banku, czy zajrzenia do egzotycznego kurortu. Fotografia reklamowa stała się dziś potężnym bodźcem i dźwignią dla handlu. Profesjonalne wykonane zdjęcie jest w stanie sprzedać wszystko i zachęcić przeciętnego Polaka do spróbowania produktu z reklamy obejrzanej w przeglądanej gazecie. Najlepiej działają na nasz mózg żywe kolory, które przykuwają nasz wzrok i prowokują do przeczytania hasła reklamowego. Fotografia umieszczona w reklamie musi wywoływać u nas pozytywne skojarzenia i prowokować do zainteresowania oferowaną marką. Ponad połowa klientów, którzy staną się odbiorcami reklamy, najpierw skupi swój wzrok na fotografii, dlatego jest ona tak ważnym elementem dobrego marketingu produktu. Podobnie działają bilbordy, które ustawione na wysokości wzroku kierowcy, mają przyciągać swoją stroną wizualną, tu znów główne skrzypce odgrywa zdjęcie na nich umieszczone, to ono przykuwa uwagę i prowokuje do zapoznania się z teksem zamieszczonym tuż obok.